fredag 10. april 2009

Mår !

Har startet ett lite prosjekt med foring av mår i håp om at jeg kan tilby dette i løpet av sommeren. Har ukentlig i 1 mnd  foret med fiken og honning. De tre første ukene så det ikke ut som det hadde vært aktivitet i eller rundt kassa men idag kom det jeg hadde ventet på . Måren har vært på besøk og spist opp all fiken jeg har hengt ut. Den hadde også vært inne i mårkassa og spist opp nesten en hel boks med honning. Imorra skal jeg sette opp telt på plassen. Vil komme med noen bilder fra plassen i morgen kveld. Får se om jeg prøver meg i teltet en dag eller to til uka. Ellers var jeg en tur utom åteplassen min i ettermiddag. Det er fortsatt aktivitet på plassen vist noen får lyst å komme over påske. Regner med at det er havørn og hauk siden de har spist opp et rådyr siden mandag. Oppdatering følger i morra.

Her følger en snutt av mår filmet i skjulet til Kjell Ivar Øye.

 http://www.youtube.com/watch?v=oURO2d3LOGU

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar